
Gal Haber, CEO van Plus500, is een van de oprichters van de internetbroker. Het bedrijf werd in h2008 opgericht, waarbij werd ingezet op gebruikersgemak met alle mogelijkheden die je als trader nodig hebt.
Plus500 groeide snel door, onder andere door grote marketingcampagnes. In 2013 ging het bedrijf zelfs naar de Engelse beurs. Een van de redenen voor de beursgang is het vergroten van de geloofwaardigheid van het bedrijf, zo vertelt Haber. Volgens de oprichter zijn er nog steeds mensen die niet geloven dat Plus500 een eerlijk bedrijf is dat het beste voorheeft met zijn klanten.
En dat is precies de reden waarom Belegger.nl sprak met Haber, want een simpele zoekopdracht op Google, levert verschillende hits op met recensies van gebruikers die aangeven dat Plus500 niet altijd even eerlijk te werk zou gaan. Zo wordt Plus500 ervan beschuldigd stoplossniveaus te manipuleren, bonussen niet uit te keren en accounts zomaar stop te zetten. Aan de andere kant zijn er ook een hoop positieve recensies te vinden. Al valt wel op dat Plus500 bij veel van dit soort sites ook direct adverteert.
Al om al genoeg redenen om de CEO van het bedrijf eens nader aan de tand te voelen over de controversie rondom het bedrijf. Meteen maar met de deur in huis vallen: waarom wordt Plus500 in één adem genoemd met oplichting?
'Iedereen die in de business zit waar met grote bedragen geld wordt omgegaan, heeft te maken met teleurstellingen. En dat is niet onze fout. Sommige klanten verliezen geld en raken gefrustreerd, om ons vervolgens de schuld te geven. Een kwade reactie op internet is zo geplaatst.
Ook is er veel te doen om onze welkomstbonus. We geven bonussen aan iedere nieuwe klant, en sommige klanten maken daar misbruik van door meerdere accounts te openen. Zodra wij hierop actie ondernemen, worden klanten boos en plaatsen ze slechte reviews.' Kortom: internetters, die zuigen slechte recensies uit hun duim?
'Ja. Het is een van de redenen waarom we naar de beurs zijn gegaan. We willen graag transparant zijn en openheid bieden en laten zien dat we van onze klanten houden. Want dat doen we. Wij betalen het liefst zo veel mogelijk uit aan onze klanten, want als onze klanten geld verdienen, kunnen wij dat ook doen.
We doen meer dan honderden pay outs per dag, en het is in onze ogen de beste advertentievorm die je als bedrijf kunt krijgen. Ook wil ik erbij vermelden dat ontevreden klanten een klacht in kunnen dienen, ook bij de FCA. We zijn in al die tijd nog nooit aangeklaagd.
Het is heel simpel: als je wilt groeien, vooral op lange termijn, dan moet je goed zijn voor je klanten. Anders gaat het niet lukken.' Wat ook opvalt: de advertenties, die zijn nogal agressief.
'We kopen elke maand ongeveer 1,5 miljoen keywords in en doen dit in 31 landen. We hebben een goede marketingmachine en het levert prima resultaten op, dus we zijn er tevreden mee.' Mocht je als klant tevreden zijn, dan kan je ook aandeelhouder worden?
'Klopt, want we zijn naar de beurs gegaan in 2013. Op dit moment is de grootste markt de thuismarkt, in Engeland. Op de tweede plek staat Nederland, met 10 procent van onze omzet. We zijn er bovendien trots op een groot gedeelte van de winst uit te keren, deze zomer lag het dividendrendement nog op 8 procent.' (Op dit moment staat het dividendrendement op 1,8 procent, red).
Door Michiel Rietveld 
Original Post by: http://ift.tt/Nlb1du
http://ift.tt/Nlb1du